איך להתמודד עם פידבק שלילי באיביי? כל הפתרונות

בכל פעם שקונים או מוכרים מוצר באיביי, כל משתתף בעסקה מקבל הזדמנות להשאיר למשתתף השני פידבק (משוב) באיביי.

כל פידבק נרשם בחשבון המשתמש באיביי, וחשוף לכל המשתמשים האחרים החברים באתר.

אז מה אפשר לעשות אם השאירו בחשבון שלנו פידבק שלילי?

אלטרנטיבות לאיביי - למכור יותר ולשלם פחות...

הרבה מוכרים וסוחרים באינטרנט מתחילים את דרכם במכירות באינטרנט באתר המכירות הגדול מכולם - איביי.

בשנים האחרונות אפשר לראות הרבה אתרים שמתחרים עם איביי על "קהל" הקונים והמוכרים באינטרנט בעזרת עמלות זולות יותר, חווית משתמש שונה, או פנייה לנישה ייחודית של קונים ומוכרים.

איביי מעדכנת את מערכת הפידבקים וה-DSR

altהמוכרים באיביי יודעים ששירות הלקוחות שלהם באיביי הוא הדבר החשוב ביותר, שמשפיע על דירוג המוצרים שלהם בתוצאות החיפוש.

החדשות הטובות הן שאתר איביי החליט לתת דירוג אוטומטי של 5 כוכבים ב-DSR למוכרים שמציעים ללקוחות שלהם משלוח חינם למוצר.

בקרוב: איביי משנה את העיצוב של דף המוצר

altאיביי eBay בודקת אפשרות לשנות את העיצוב הפנימי של "דף המוצר".

איביי eBay בודקת עיצוב חדש לדף מוצר ללא חלוקה לטאבים ובעצם שוקלת להסיר לחלוטין את הטאב: תשלומים ומשלוח – SHIPPING AND PAYMENTS ולרכז את כל המידע על המוצר בדף אחד.

מבצע חדש לחודש אוגוסט באיביי eBay - פרסום כל מכירה פומבית בחינם!

alt

אתר איביי eBay פתח במבצע חדש מאתמול (3.8.2010) שמאפשר לכל מי שרוצה לפרסם מכירה פומבית באיביי eBay – להעלות כל מוצר (ליסטינג) בחינם, עם כל מחיר התחלתי (לא רק 0.99$...), עד 100 מוצרים!

גם מוכרים חדשים באיביי eBay, שיש להם פחות מ-10 פידבקים זכאים להשתתף במבצע ולקבל את ההנחה בעמלות החדשות.


פתיחת אתר-חנות עצמאי באינטרנט שמבוסס על איביי eBay

יצירת עסק מצליח של מכירת מוצרים באינטרנט לכל העולם, לא חייבת להתבצע אך ורק דרך אתר איביי eBay.

רשת האינטרנט מוצפת באפשרויות שונות לפתיחת אתר אינטרנט עצמאי, שמאפשר לפרסם ולמכור שירותים ומוצרים בצורה בלתי תלויה ובלי לשלם עמלות פרסום לצד שלישי...

מוכר באיבי? תתכונן לספטמבר 2010...

altעוד לפני שהספקנו להתרגל לעמלות החדשות באתר איביי, הודיעה היום החברה על שינויים קרובים באיביי שיחלו בחודש ספטמבר 2010, ועלולים להשפיע על דירוג המוכרים באיביי ועל חשיפת המוצרים באתר.

הקונים באתר איבי, היו מאז ומעולם במוקד תשומת הלב של אתר המכירות הגדול, ואיביי תמיד החשיבה את הקונים כ"לקוחות החשובים ביותר שלה" (למרות שהכנסות האתר מגיעות מהעמלות שמשלמים המוכרים בלבד...).

טבלת עמלות מעודכנת לאתר איביי - 30.3.2010

altבתאריך 30.3.2010 אתר איביי משנה את מדיניות העמלות שלו למוכרים באתר איביי.

שינויים אלה כוללים גם חשיפה שונה למוצרים באיביי בדף תוצאות החיפוש (מוצרי חנות יופיעו בתוצאות החיפוש הרגילות...), והם עתידים להשפיע על מוכרים באתר ועל חווית הקנייה באיביי (פחות מכירות פומביות - יותר BUY IT NOW...)

מכרתי מוצר באיביי – מה עושים עכשיו?

altמכרת מוצר! מה עכשיו??? קודם כל, מזל טוב... כל הכבוד על מכירת מוצר נוסף באיביי ללקוח חדש!

לאחר שהמוצר שפירסמנו למכירה באיביי הגיע לסיומו המוצלח ומכרנו אותו למציע הגבוה ביותר במכירה פומבית Auction, או לקונה בקנייה מיידית Buy It Now, הגיע הזמן להשלים את העסקה בצורה הטובה והמקצועית ביותר ב-8 צעדים פשוטים:

"האוצר" של איביי - לדעת מראש מה למכור!

אחת העובדות המעניינות על איביי הן שבכל בית יש בממוצע $3,000 במוצרים שפשוט "שוכבים" בארונות, במחסן ובבוידעם, ואפשר פשוט למכור אותם באינטרנט.   מוצרים אלה יכולים להיות בגדים, תכשיטים, צעצועים, כלי נגינה, חוברות קומיקס, מטבעות ישנים, אוסף בולים, ואפילו ציוד אלקטרוני משומש או שבור...   מחקר מקדים - הכלי להצלחה באיביי הכלי Completed Listings נותן לנו הערכה טובה מאוד לגבי "כח הקנייה" שיש באיביי לכל מוצר, וכך אפשר לדעת מראש מה המחיר שהקונים מוכנים לשלם עבור מוצר מסויים. בנוסף, מומלץ וחשוב לבדוק נתונים נוספים לגבי כמות העניין והביקוש לכל מוצר באיביי. בדיקה נכונה של מידת הביקוש למוצר באיביי יכולה להצביע על גודל השוק שיש למוצר, ועל כמות הקונים הפוטנציאלים שאפשר למכור להם את המוצר באיביי.   בדיקת ביקוש למוצר בדיקת הביקוש ומידת העניין לכל מוצר באיביי נעשית באמצעות כמה נתונים שאפשר לבדוק בקלות כאשר נכנסים לתוך דפי המוצרים שנמכרו או לא נמכרו ומופיעים ב-Completed Listings. הבדיקה המפורטת תהיה של הנתונים הבאים (במידה וישנם):   פורמט המכירה באיבייהאם המוצר נמכר במכירה פומבית Auction, או בקנייה מיידית Buy It Now? פורמט המכירה יכול להצביע על כמות ההצעות שהיו למוצר במכירה פומבית, או על כמות של לקוחות במכירה בפורמט מכירה מיידית Buy It Now. במכירה פומבית נמכר לרוב מוצר אחד בלבד (יחידה אחת), ובמכירות בפורמט Buy It Now נמכרות לפעמים מספר יחידות של אותו מוצר ללקוחות שונים, ורצוי לבדוק נתון זה כפי שמוסבר בהמשך.   כמות הצופים במוצרברוב המוצרים המפורסמים למכירה באיביי אפשר למצוא בתחתית הדף את מספר הצופים שצפו והתעניינו במוצר. כמות הצופים, יכולה להעיד על מידת העניין והביקוש שיש למוצר באיביי. למוצר שנמכר במכירה פומבית, מספר צופים גבוה (מעל 100) מצביע בדרך כלל על מוצר מבוקש באיביי. לעומת זאת גם מספר צופים נמוך יכול להצביע על מוצר מבוקש כאשר הוא נמכר בקנייה מיידית Buy It Now (כלומר קנו את המוצר מהר...). מכירה פומבית Auction - כמות מציעי ההצעותנתון נוסף שיכול להצביע על עניין גדול וביקוש למוצר באיביי נמצא רק במכירה פומבית Auction באיביי והוא כמות מציעי ההצעות - Bidders. אפשר להכנס לתוך דף המוצר, ולהקליק על היסטוריית ההצעות - "בידים" / Bids שהציעו למוצר. הדף שנגיע אליו יכלול את כמות המציעים Bidders למוצר, ואת כמות ההצעות Bids (לעיתים, כל משתתף מציע יותר מהצעה אחת...).  בדרך כלל, אם יש יותר מ-10 מציעים שונים למוצר – מדובר במוצר אטרקטיבי ומבוקש מאוד באיביי. מכירה מיידית Buy It Now- כמות מכירות בפורמט של קנייה מיידית Buy It Now אפשר לראות האם המוכר הצליח למכור יותר מיחידה אחת למוצר שפורסם באיביי. בחלק הימני של דף המכירה אפשר למצוא את כמות המוצרים שנמכרו, ולראות את היסטוריית המכירות המפורטת. חשוב לשים לב שלעיתים קונה בודד רכש מספר יחידות מאותו מוכר. משך זמן המכירה באיביי לכמה זמן עמד המוצר למכירה באיביי? רוב המוצרים באיביי חשופים למשך 7 ימים, וחשוב להכיר את זמן החשיפה של המוצר כדי לדעת האם המוצר נמכר מהר, או שהמוצר היה חשוף תקופה ארוכה מבלי שאף אחד יתעניין בו... מכירה פומבית באיביי - מחיר התחלתי למוצר במכירות פומביות באיביי (Auctions), המוכר הוא זה שקובע את המחיר ההתחלתי למכירה הפומבית, והזוכה במוצר הוא מציע ההצעה הגבוהה ביותר. אפשר לבדוק מה היה המחיר ההתחלתי למוצר ע"י צפייה בהיסטוריית הבידים באיביי, וגלילת המסך למטה למחיר ההתחלתי - Starting Price. מוצר שמתחיל ממחיר התחלתי נמוך ($0.99) ונמכר במחיר גבוה מצביע על ביקוש למוצר וכח קנייה גדול באיביי! שיקלול נתונים אלה הוא משמעותי ביותר כאשר אנחנו מבצעים "מחקר שוק" למוצר באיביי, והנתונים יכולים למנוע מאיתנו סיכון מיותר כשאנחנו באים לפרסם מוצר למכירה באיביי. בנוסף, באמצעות נתונים אלה אפשר לדעת מראש כמה באמת נוכל לקבל על מכירת מוצר באיביי (ומה הרווח שהולך להיות...), וכאשר מוצאים מוצר מבוקש שנמכר באופן שוטף באיביי - זה הזמן לפרסם ולמכור אותו... בהצלחה!