מכירות איביי eBay

מכרתי מוצר באיביי – מה עושים עכשיו?

altמכרת מוצר! מה עכשיו??? קודם כל, מזל טוב... כל הכבוד על מכירת מוצר נוסף באיביי ללקוח חדש!

לאחר שהמוצר שפירסמנו למכירה באיביי הגיע לסיומו המוצלח ומכרנו אותו למציע הגבוה ביותר במכירה פומבית Auction, או לקונה בקנייה מיידית Buy It Now, הגיע הזמן להשלים את העסקה בצורה הטובה והמקצועית ביותר ב-8 צעדים פשוטים:


1. My eBay -> Sold Items

ניהול המכירות שלנו באתר איביי מתבצע דרך מערכת ניהול החשבון שלנו באיביי My eBay.

מערכת My eBay מאפשרת למוכר לעקוב אחרי התקדמות תהליך המכירה החדשה באיביי.

אפשר להכנס ב-My eBay לחלק שמרכז את כל המוצרים שנמכרו Sold Items, ולמצוא שם את המוצר החדש שמכרנו עם מספר אפשרויות לפעולה (Actions).

alt


2. קבלת כסף מהקונה עבור המוצר

לאחר שהקונה זכה במוצר הוא מקבל הודעה לתשלום עבור המוצר מאיביי עם כפתור המאפשר לו לשלם מיד עבור המוצר באמצעות פייפאל PayPal.

באפשרות המוכר גם לשלוח לקונה חשבונית ע"י לחיצה על Send Invoice.

לאחר ביצוע התשלום בפייפאל PayPal הכסף מועבר ישירות מחשבון הפייפאל של הקונה לחשבון הפייפאל של המוכר.

המוכר יכול לוודא את קבלת התשלום בפייפאל PayPal ע"י סימן ה-$ המופיע בכחול בשורת המוצר שנמכר באיביי, או ע"י כניסה ישירה לחשבון פייפאל PayPal ובדיקה האם סכום היתרה בחשבון עלה, והאם מופיע תיעוד של העסקה החדשה בדף החשבון הראשי.

בנוסף, לאחר קבלת התשלום בפייפאל PayPal המוכר מקבל הודעת אי-מייל המבשרת לו על קבלת תשלום חדש בפייפאל PayPal למוצר שנמכר באיביי.

alt


3. איתור כתובת הקונה

לאחר קבלת התשלום חובה לשלוח את המוצר ללקוח כמה שיותר מהר... בשלב זה המוצר עדיין אצלנו, והכסף של הקונה כבר שולם.

הכתובת למשלוח המוצר מופיעה באתר איביי תחת פעולה שנקראת View Order Details.

פעולה זו נמצאת ברשימת הפעולות למוצר שנמכר Actions.

לאחר איתור כתובת הקונה יש לארוז ולשלוח את המוצר לכתובת זו בהקדם האפשרי, כפי שמתואר בסעיף הבא.

alt


4. אריזת המוצר למשלוח לחו"ל

אריזת המוצר היא שלב משמעותי לקראת משלוח המוצר ללקוח בחו"ל, וחשוב מאוד לארוז את המוצר היטב.

אריזה טובה ומוקפדת של המוצר, ושימוש בחומרי הגנה כמו ניילון בועות "פצפצים", אריזת קרטון מיוחדת, או מעטפה ממוגנת, יבטיחו את קבלת המוצר "שלם" אצל הלקוח.

אפשרי (ואף מומלץ...) להוסיף לתוך האריזה גם מתנה קטנה או מכתב אישי המודה לקונה על שבחר בנו בקנייה שלו באיביי, ואפשר גם להזמין את הקונה להשאיר לנו פידבק באיביי, וגם לחזור ולהיות לקוח שלנו בעתיד...

alt


5. לגשת לדואר ולשלוח את המוצר לחו"ל

לאחר סיום אריזת המוצר - הכל מוכן למשלוח המוצר ללקוח שלנו.

כעת, יש לגשת לדואר בהקדם, ולמלא את הטפסים למשלוח החבילה לחו"ל (דואר רשום או EMS).

חשוב לרשום את הכתובת המלאה והמדויקת של הלקוח (ואפילו להוסיף את מספר הטלפון של הלקוח...) על פי הוראות הדואר.

מומלץ גם לשלוח את המוצר בשירות משלוחים לחו"ל שכולל מספר מעקב Tracking Number, כמו משלוח בדואר אויר רשום או משלוח בדואר אקספרס EMS.

באופן כללי, מוצרים ששוקלים מתחת ל-2 קילוגרם זול יותר לשלוח בדואר רשום, ומוצרים השוקלים מעל 2 ק"ג משתלם יותר לשלוח בשירות EMS אקספרס.

alt


6. סימון משלוח המוצר באיביי

כדי לנהל את המשלוחים שלנו באיביי בצורה נכונה, חשוב לתעד מהם המוצרים שנשלחו ואילו מוצרים עדיין לא שלחנו.

אפשר לעשות זאת באמצעות כניסה למערכת ניהול חשבון איביי שלנו My eBay, ולסמן את המוצר שמכרנו ושלחנו כ"נשלח" - Mark as shipped.

באמצעות פעולה זו המוצר יסומן כ"נשלח" Shipped ויופיע סימן של חבילה מימין לסימן ה-$.

alt


7. עדכון הקונה שהמוצר נשלח

מערכת איביי eBay מאפשרת למוכר ליצור קשר ישיר עם הקונה באמצעות שליחת הודעה בפעולה Contact Buyer המופיעה ברשימת הפעולות למוצר.

בהודעה זו יכול המוכר לכתוב בטקסט חופשי כי המוצר נשלח, ואף לעדכן את הקונה במספר המשלוח Tracking Number, ובקישור לאתר האינטרנט של חברת דואר ישראל (באנגלית...) לצורך מעקב אחרי הפריט שנשלח.

alt

8. להשאיר פידבק חיובי ללקוח

הקונה שלנו שילם לנו עבור המוצר, והשלים את החלק שלו בעסקה בהצלחה.

מומלץ להשאיר לקונה פידבק חיובי ע"י לחיצה על Leave Feedback, ולכתוב במילים שלנו שאנחנו מודים ללקוח על הקנייה שלו באיביי.

למוכרים יש אפשרות להשאיר רק פידבק חיובי לקונים...

alt


שימוש נכון בצעדים אלה ישפר באופן משמעותי את חווית הקנייה של הלקוח שלנו באיביי, ויעלה את הסיכוי שלנו לקבל משוב חיובי (פידבק) מהלקוח וניקוד DSR גבוה בסעיפים השונים.