מאמרים

משבר כלכלי? לא באינטרנט - נפח מסחר גבוה במיוחד בחגים

מדי שנה, מיד אחרי "שיגעון הקניות" לקריסמס מפרסם האתר SpendingPulse, שמייעץ לחברת כרטיסי האשראי MasterCard, דו"ח המבוסס על פעילות מסחר אלקטרוני באתרי מכירות באינטרנט.

אז מה היה בקריסמס 2010?

 

בפרסום האחרון של אתר SpendingPulse נמדד נפח הקניות והמכירות באינטרנט בתקופוה שבין ה-31 לאוקטובר עד ל-24 לדצמבר, והנתונים השנה מצביעים על עלייה של 15.4% לעומת נפח המסחר בשנת 2009.

הנתונים האלה תמיד גורמים לי להבין מחדש כמה חשובה לכל עסק (במיוחד במשק הישראלי) נוכחות עסקית בינלאומית למכירת מוצרים שמאפשרת לכל אחד להגיע למיליוני לקוחות מכל העולם.

משבר כלכלי? לא באינטרנט...

 

הקטגוריות החזקות בארה"ב: אופנה וגאדג'טים

הצרכנים האמריקאים לדוגמא "הוציאו" בחודשיים האחרונים של השנה סכום המוערך ב-$36.4 מיליארד דולר בקניות און-ליין, על פי שיקלול של נתונים רשמיים שהתקבלו מחברת MasterCard, בשילוב עם שאלונים וסקרים שונים המצביעים על פעילות גם באמצעי תשלום אחרים.

עוד עולה מהדו"ח שהקטגוריות החזקות ביותר היו תחום האופנה והביגוד, ולדברי מייקל מקנמרה, סגן הנשיא של SpendingPulse, במשך 6 מתוך 7 השבועות שבהם נמדדו הנתונים – הייתה משבוע לשבוע עליה "דו-סיפרתית" באחוזים בנפח המסחר וכמות הקניות באינטרנט, כשתחום האופנה "מושך את הגרף" למעלה.

בקטגוריות האחרות, נרשמה גם כן עלייה (צפוייה, יש לומר...) למשל במוצרי אלקטרוניקה וגאדג'טים, לעומת תחום התכשיטים – שלמרות שגם הוא רשם נפח לא מבוטל, עדיין השתרך מאחור...

 

מיליארד דולר ביום אחד (עכשיו תכפילו בשש...)

נתון מעניין נוסף הוא שבתקופה שבין 31.10 עד 24.12 היו 6 ימי עסקים שנפח הקניות באינטרנט בהם עלה על מיליארד דולר ביום לעומת 3 ימים בלבד בתקופה המקבילה אשתקד (2009).

הימים "החזקים ביותר" שנרשמו היו ה-30 לנובמבר (1.16$ מיליארד) ומיד אחריו ה-1 בדצמבר (1.13$ מיליארד), כשאפילו ביום שני שאחרי חג-ההודיה נרשמה פעילות של 999.3$ מיליון דולר במכירות – עלייה של 25.3% מהיום המקביל ב2009.

 

לקנות ולמכור באינטרנט - במגמת עלייה מתמדת

אפשר להבין שהמסחר האלקטרוני ועולם הקניות והמכירות באינטרנט "כאן כדי להשאר", ומפתיע כל פעם מחדש לגלות כמה נפח המסחר באינטרנט גדל וממשיך לגדול, וגם בשנים שבהן העולם נמצא אחרי משבר כלכלי משמעותי – המסחר באינטרנט לא עוצר...

חשוב לזכור שמכירות באינטרנט מתקיימות כל השנה ולא רק בתקופת החגים, ושווה להכיר את האפשרויות הרבות שיש לכל אחד מאיתנו ולהשתלב בשוק הבינלאומי של קניות ומכירות באינטרנט.

{ads1}