קניות איביי - Buyer Protection

eBay Buyer Protection - מה זה בכלל?

altרבים מאיתנו שנכנסו לאתר איביי בשבוע האחרון, שמו לב לקמפיין ה-eBay Buyer Protection בשווי מיליוני דולרים שאיביי השיקה לקראת תקופת החגים, ואמור להגביר את הבטחון של הקונים לקנות באיביי ולשכנע אותם לעשות את הקניות לקריסמס באיביי.

אז מה זה בעצם eBay Buyer Protection?

 

 

 

 

 

התוכנית להגנת הקונים באיביי - eBay Buyer Protection

eBay Buyer Protection, או בשמה העברי – התוכנית להגנת קונים באיביי מבטחת את התשלום של כל קונה שמבצע רכישה באתר איביי האמריקאי (www.ebay.com).

ביטוח התשלום והחזר כספי לקנייה מתבצע בכל מקרה שהקונה לא מקבל את המוצר שהוא קנה מהמוכר item not received, או אם הוא מקבל מוצר שונה מהמוצר שהופיע בדף המכירה באיביי item not as described.

הכיסוי לתשלום על המוצר תקף רק אם הקונה שילם בצורת תשלום שהמוכר בחר לקבל (בד"כ פייפאל).

חשוב לדעת שחלק מהקניות באיביי לא מכוסות בתוכנית להגנת הקונים באיביי, כמו חלק מהמוצרים שמפורסמים ב-eBay Motors ובקטגורית הנדל"ן, וכמובן שמוצרים מסוכנים או אסורים למכירה באיביי לא יהיו מכוסים.

 

 

מתי מוצר שקניתי באיביי מכוסה בתוכנית להגנת קונים?

התוכנית להגנת קונים באיביי מכסה רק מוצרים שנקנו באתר איביי ארה"ב (www.ebay.com) והם מכוסים למשך 45 יום החל מיום ביצוע התשלום למוכר לאחר ביצוע תשלום של כל הסכום עבור המוצר באיביי.

eBay Buyer Protection מציעה כיסוי לתשלום שמבוצע ע"י הקונה על כל הסכום שהוא שילם עבור המוצר + הסכום שהקונה שילם על המשלוח באיביי.

eBay Buyer Protection לא מכסה מקרים של רצון לביטול הקנייה ע"י הקונה, או בכל מקרה של תשלום שהגיע ממקור לא ודאי עם חשד להונאה.

 

 

שירות לקוחות חדש באיביי לקונים ולמוכרים

התוכנית החדשה להגנת קונים באיביי eBay Buyer Protection מציעה גם שירות לקוחות חדש לקונים באיביי ומאפשרת להם לקבל עזרה מאיביי בטלפון או באינטרנט.

eBay Buyer Protection תעזור לקונים ולמוכרים באיביי לפתור בעיות שיתעוררו במהלך ביצוע העסקה באיביי בעזרת שירות הלקוחות החדש והייעודי של איביי למטרה זו.

השירות החדש יעודד את הקונים באיביי ליצור קשר ישיר עם המוכרים באיביי לפני שהם פותחים Case נגד המוכר וזו גם הדרך המהירה ביותר להגיע לפתרון של בעיות בעסקה באיביי.

המערכת החדשה תעזור גם למוכרים באיביי להגן על עצמם, ותאפשר להם לעדכן את איביי בכל פרטי העסקה כמו מספר החבילה למעקב ותאריך המשלוח.

איביי גם תפעיל שירות לקוחות טלפוני מיוחד למוכרים, שיהיה זמין 7 ימים בשבוע - משעה 14:00 בצהרים (שעון ישראל) עד לשעה 07:00 בבוקר (שעון ישראל).

 

 

הקונים צריכים לשלוח את המוצר בחזרה למוכר

בכל מקרה שבו הקונה פותח Case באיביי על כך שהוא קיבל מוצר שלא תואם את התיאור שהופיע באיביי Item Not as Described – הקונה יהיה חייב להחזיר את המוצר למוכר כדי להיות זכאי לקבל החזר במסגרת eBay Buyer Protection.

הקונה גם חייב לספק לאיביי את מספר המעקב לחבילה המוחזרת, ובכל מקרה שבו הערך של המוצר היה מעל 250$ - המסירה של החבילה למוכר חייבת להיות עם אישור מסירה חתום.

אחרי שאיביי תאשר את כל הפרטים על החבילה ותוודא שהיא אכן הוחזרה למוכר – החשבון של הקונה בפייפאל יזוכה בסכום הקנייה.

 

 

מאמצי שיווק נוספים של איביי לקראת תקופת החגים

החל מה-1 בנובמבר 2010 איביי תקדם בדף תוצאות החיפוש מוצרים למכירה שמציעים משלוח מהיר (Expedited Shipping) חינם, למוצר שמוכן למשלוח בתוך יום עסקים אחד (Handling Time – 1 Business Day).

גם מדיניות ההחזרה של המוכרים באיביי תשפיע על החשיפה של המוצרים שלהם בדף תוצאות החיפוש, ומוכרים יוכלו לעדכן שהם מאפשרים לקונה להחזיר מוצרים גם אחרי תקופת החגים.

איביי תבליט בדף תוצאות החיפוש את המכירות שכוללות את ההטבות האלה ותפעיל מנגנון חיפוש וסינון מיוחד לקונים שמחפשים את השירותים של משלוח מהיר חינם ומדיניות החזרה באיביי.