מכירות איביי eBay

איביי מעדכנת את מערכת הפידבקים וה-DSR

altהמוכרים באיביי יודעים ששירות הלקוחות שלהם באיביי הוא הדבר החשוב ביותר, שמשפיע על דירוג המוצרים שלהם בתוצאות החיפוש.

החדשות הטובות הן שאתר איביי החליט לתת דירוג אוטומטי של 5 כוכבים ב-DSR למוכרים שמציעים ללקוחות שלהם משלוח חינם למוצר.



דירוג המוכרים באיביי: פידבקים ו-DSR

כמעט כל קונה באיביי מדרג את המוכרים עם פידבק חיובי, ניטרלי או שלילי, וגם נותן להם ציונים של כוכב אחד עד 5 כוכבים ב-DSR, ומדרג את "חווית הקנייה" שלו עם כל מוכר.

הדירוג שהקונים באיביי נותנים לכל מוכר, משפיע על המיקום של המוצרים שלו בדף תוצאות החיפוש באיביי, ועל הסיכוי של המוכר להיות Top Rated Seller.

המוצרים של המוכרים הטובים באיביי (שמקבלים פידבקים חיוביים ודירוג גבוה של 5 כוכבים ב-DSR), מופיעים בדרך כלל במקומות גבוהים מאוד באיביי לפי דירוג ה-Best Match והסיכוי שלהם להפוך ל-Top Rated Seller עולה.



5 כוכבים ב-DSR של איביי באופן אוטומטי

חברת איביי הכריזה ביום שלישי (21.9.2010) על סדרה של שינויים משמעותיים במערכת הפידבקים וה-DSR, כשהשינוי העיקרי מאפשר למוכרים באיביי לקבל את הדירוג הגבוה ביותר של 5 כוכבים באופן אוטומטי:

  1. מוכר שמציע משלוח חינם לקונה יקבל באופן אוטומטי 5 כוכבים בדירוג מחיר המשלוח ב-DSR (למכירות שיעמדו בתנאים).

בנוסף, חברת איביי הוסיפה:

  2. מוכר באיביי שימלא במערכת את פרטי המעקב לפריט (מספר המשלוח של החבילה) והמוצר יגיע ללקוח תוך 4 ימי עסקים יקבל באופן אוטומטי 5 כוכבים בדירוג זמן המשלוח ב-DSR (למכירות שיעמדו בתנאים).

שני השינויים האלה יאפשרו למוכרים באיביי לשקף בצורה יותר נכונה את השירות הטוב שהם נותנים לקונים שלהם באיביי, וזו הזדמנות אמיתית לכל מוכר לשפר באופן משמעותי את דירוג ה-DSR שלו באיביי, בעזרת שינויים קטנים בשירות שהוא נותן לקונים שלו.



איך מקבלים 5 כוכבים באופן אוטומטי ב-DSR: עלות המשלוח

איביי בודקת בכל מכירה חדשה באתר האם המוכר הציע לקונה משלוח חינם למוצר, והאם הקונה בחר את האפשרות לקבל משלוח בחינם בקנייה שלו.

בכל מקרה כזה – המוכר יקבל באופן אוטומטי 5 כוכבים ב-DSR בסעיף של עלות המשלוח: Shipping Cost.

alt



איך מקבלים 5 כוכבים באופן אוטומטי ב-DSR: זמן המשלוח

בנוסף, איביי מאפשרת לקבל 5 כוכבים באופן אוטומטי גם בדירוג זמן המשלוח: Shipping Time.

איביי בודקת בכל מכירה האם המוכר מציע לשלוח את החבילה בתוך יום עסקים אחד – Handling Time: 1 Business Day.

במהלך יום העסקים שאחרי המכירה, המוכר יכול לעדכן באיביי את פרטי המשלוח (מספר המעקב של החבילה וסוג השירות), וכל מוצר שיגיע ללקוח עד 4 ימים לאחר עדכון מספר החבילה – יזכה את המוכר שלו בחמישה כוכבים ב-DSR של זמן המשלוח: Shipping Time.



עדכונים גם ב-eBay Buyer Protection

משמעות נוספת לשינויים האלה ישפיעו על המערכת להגנת הקונים באיביי, ובכל מקרה של דיווח או תלונה של קונה על מוכר  – כל הפרטים לגבי המשלוח שכבר יופיעו במערכת איביי יאפשרו למוכרים להגן על עצמם טוב יותר בכל מקרה של בעיה.

מוקדם יותר השנה איביי הכריזה שבכל מקרה שבו קונה מתלונן על מוכר באיביי – כמות הדיווחים הפתוחים Open Case ישפיעו על דירוג המוכר באיביי, ומוכר עם הרבה תלונות פתוחות (אפילו אם הן מתבררות בסופו של דבר לא מוצדקות...) יקבל פחות חשיפה למוצרים שהוא מוכר באיביי, והמוצרים יופיעו במקומות נמוכים יותר לפי סידור Best Match.

בימים אלה איביי מעדכנת את שיטת הדירוג לפי כמות "דיווחים פתוחים" Open Case באיביי, והקונים באיביי לא יוכלו להתלונן על מוכר באיביי עד שיעבור זמן המשלוח המשוער לחבילה, וחלק מהמקרים הפתוחים החדשים כלל לא ישפיעו על דירוג המוכר באיביי.

כל דיווח או תלונה חדשה לאיביי על מוצר שלא הגיע לקונה Item Not Received - לא ישפיעו על דירוג המוכר באיביי אם המוכר מילא את מספר המעקב לחבילה תוך 24 שעות מרגע קבלת התשלום בפייפאל PayPal.



מוכרים באיביי יוכלו לדווח על קונים "סחטנים"

החל מסוף חודש אוקטובר 2010, מערכת איביי תאפשר לכל מוכר לדווח על קונה באיביי שלא נהג לפי הכללים המקובלים באמצעות מערכת דיווח חדשה.

הקישורים למערכת הדיווח על קונים באיביי יופיעו במספר מקומות:
בדף הפידבקים באיביי, במערכת הניהול של המוכר (Seller Dashboard), בעמוד יצירת קשר עם איביי, ובמערכות השונות לניהול מכירות באיביי – Selling Manager ו- Selling Manager Pro.

המידע בדיווחים של המוכרים באיביי לא יהיה חשוף לקונים שלהם, ויאפשר לאיביי לנהל טוב יותר את מערכת ההגנה על הקונים eBay Buyer Protection כדי למנוע "ניצול" של המערכת והחזר כספי לקונים שלא מגיע להם...

הנתונים לגבי מקרים שבהם איביי יזהה תלונה לא מוצדקת של קונה על מוכר, יופיעו החל מחודש נובמבר במערכת ניהול המכירות לכל מוכר באיביי - Seller Dashboard.



איביי מנסה להתקרב ברמת שירות הלקוחות ל-AMAZON

המהלכים האחרונים שאיביי מובילה הם כחלק מתהליך שלם שיאפשר לאיביי לעקוב טוב יותר אחרי ההתנהלות של כל מכירה באתר, ולהתקרב לרמת שירות הלקוחות שנותנים רוב המוכרים באתר Amazon.

אתר Amazon  ידוע בפיקוח הקפדני שלו על כל מוכר, ולשם כך הוא מפעיל כמה אמצעים להגנה על קונים, כמו למשל:
מוכר באמזון לא יקבל כסף על מכירה באמזון אם הוא לא יעדכן את מספר המשלוח למוצר (מספר מעקב לחבילה) במערכת ניהול המכירות שלו באתר.

בנוסף, מערכת אמאזון מעבירה כסף למוכרים רק דרך העברה בנקאית ישירה לחשבון בנק אמריקאי, ולא מאפשרת משיכת כסף לישראל או לחשבון בנק ישראלי כמו שמערכת PayPal מאפשרת לכל מוכר באיביי.