עדכון חודש יולי 2011 באיביי: 80 תווים במקום 55 ועוד הפתעות!

כמו בכל שנה, חברת איביי eBay מפרסמת עידכון מערכת שמשפיע על קונים ומוכרים באתר, כפי שעשתה ב-2010 כשפרסמה טבלת עמלות eBay חדשה ואפשרות לפתיחת eBay Case, והשינויים האחרונים באיביי פורסמו בחודש מרץ השנה.

אז מה איביי מכינה לנו הפעם? יש לנו חדשות טובות וחדשות רעות...


החדשות הטובות ב-eBay: יותר מילות מפתח, יותר התחשבות במוכרים

מוכרים רבים ב-בeBay  מכירים את מגבלת 55 האותיות בכותרת המוצר, שמאפשרת להם לשים מספר מצומצם של מילות מפתח "חזקות" ולקבל חשיפה לקונים פוטנציאליים.

החל מחודש ספטמבר הקרוב eBay תאפשר למוכרים לבנות כותרות מוצר Item Title באורך של 80 סימנים ולהשתמש במספר גדול יותר של מילות מפתח, יחד עם אפשרות לפירוט נוסף על מאפייני המוצר - כבר בכותרת!.


מוכר - פתחו עליך "קייס" באיביי? תן פתרון מהיר ואתה מוגן...

עדכון נוסף שיכנס לתוקף ב-31 לאוגוסט הוא שינוי במדיניות איביי כלפי "קייסים" פתוחים.

כידוע (בעיקר למוכרים שבינינו...) כל קונה באיביי יכול להתלונן על מוכר ולפתוח כנגדו "תלונה" או Case באיביי.

במידה וטענת הקונה נמצאה מוצדקת ע"י איביי - הקונה יקבל החזר כספי מלא באמצעות החשבון שלו ב-PayPal.

איביי מחשבת חלק מהציון המשוקלל לכל מוכר גם על פי מספר הקייסים הפתוחים שיש נגדו אפילו אם התלונות לא נמצאו מוצדקות...

מצב זה גרם לתסכול בקרב המוכרים באתר, והעידכון החדש יחייב כל קונה ליצור קשר עם המוכר לפני פתייחת תלונה ב-eBay.

אם הקונה לא יצר קשר עם המוכר לפני פתיחת התלונה והמוכר פעל במהירות כדי לפתור את הבעיה שהתעוררה - ה"קייס" לא יחושב לרעת המוכר במסגרת הציון שלו באיביי, ולא ישפיע על אופן חשיפת המוצרים לפי Best Match.

המדיניות החדשה תהיה בתוקף למוכרים שמנהלים חשבון תקין ב-איביי (Standard, Top Rated).


החדשות הרעות (בעיקר למוכרים...)

החל מתחילת שנה הבאה (2012), איביי eBay תצפה שמוכרים באתר יעניקו מדיניות החזרה Return Policy גמישה יותר למוצרים שנמכרו ונשלחו ללקוחות.

בנוסף, איביי תבקש ממוכרים לאפשר החזר כספי לקונה זמן ארוך ככל האפשר אחרי קניית המוצר בפועל על ידי הקונה.


כתובת אימייל? קישור לדף חיצוני? לא ב-eBay.

עדכון נוסף ב-איביי שיכנס לתוקף החל מה-1 לאוקטובר 2011 יהיה שאיביי eBay תאסור לחלוטין פרסום של כתובות אימייל או קישורים כלשהם מתוך תיאור המוצר.

העדכון מחריף את המגמה של איביי "להשאיר את הקונה בתוך eBay", ולמנוע אפשרות ליצירת קשר וסגירת עסקאות "מחוץ" ל-איביי.


מוכר GPS? מחשב? מצלמה דיגיטלית? רק אם הם בקטלוג של eBay...

כבר היום eBay מאפשרת למוכרים באתר להשתמש בקטלוג מוצרים פנימי, שכולל מאות אלפי מוצרים בעלי תיאור אחיד בקטגוריות מוצרי אלקטרוניקה, GPS, מצלמות דיגיטליות, ציוד מחשבים ועוד.

החל מאמצע חודש ספטמבר, מוכרים באיביי שיפרסמו למכירה מוצרים מסוימים יחוייבו להשתמש בתיאור המוצר שמוגדר על ידי איביי כחלק מתיאור המוצר שלהם, במידה ויש התאמה בדגם המוצר העומד למכירה.

אם הדגם שיעמוד למכירה עדיין לא קיים בקטלוג המוצרים של איביי - המוכר ייתבקש להוסיף את המוצר החדש לקטלוג eBay ע"י מילוי טופס מיוחד.

בנוסף יתווספו עידכונים לקטגוריות שונות באיביי בהגדרת המוצר Item Specifics.


משמעות השינויים החדשים ב-eBay

כמו בכל שינוי מערכתי שמבצעת איביי - היא משפיעה בעיקר על התנהלות המוכרים באתר, ומנסה להבטיח "חווית קנייה" משופרת לקונים.

אין ספק שאיביי מצליחה "להרגיז" את המוכרים בכל שינוי חדש, אבל יפה לראות שהיא גם קשובה להם ומעדכנת את המדיניות שלה כדי ליצור סביבת מסחר אלקטרוני הוגנת לקונים ולמוכרים בעולם.


המאמר עזר לכם? לחצו על